Shopping Cart

ZASADY I WARUNKI

CZĘŚĆ I.
OGÓLNE WARUNKI DLA KONSUMENTÓW

Sprzedawca:

Nazwa firmy: Swift Deal s.r.o.

Siedziba: Pri Rajčianke 2903/49, Žilina, 01001

ID: 53092511

Forma prawna: Spol. Ltd.

Zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sądu Rejonowego w Żylinie, sekcja: Sro, nr wpisu 74840/L

Adres e-mail: info@houseideal.pl

Numer telefonu: +421 950 447 471

Strona internetowa: pandomu.sk

(zwany dalej „Sprzedawcą”)

Organ nadzorczy:

Słowacka Inspekcja Handlowa (SOI)

Preambuła

Niniejsze ogólne warunki (zwane dalej również „Warunkami konsumenckimi”) określają prawa i obowiązki Sprzedającego i Kupującego – konsumenta (zwanego również »Kupującym« lub „Klientem”), wynikające z umowy kupna, której przedmiotem jest zakup i sprzedaż towarów na stronie internetowej e-commerce Sprzedającego.

Artykuł I.

Postanowienia ogólne

1.1. Regulamin dla Konsumentów oznacza konsumenta.

1.2 Dla celów niniejszych Warunków dla Konsumentów konsumentem jest osoba fizyczna, która przy zawieraniu i wykonywaniu umowy nie działa w ramach swojej działalności gospodarczej, zatrudnienia lub zawodu, zgodnie z definicją w sekcji 2 (a) ustawy nr 250/2007 o ochronie konsumentów.

1.3 W celu zawarcia umowy kupna i późniejszego wykonania praw i obowiązków kupujący jako konsument w rozumieniu obowiązujących przepisów podaje następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres pocztowy i rozliczeniowy, numer telefonu komórkowego, kontakt e-mail.

1.4 Regulamin dla konsumentów stanowi integralną część umowy kupna-sprzedaży. Jeżeli Sprzedający i Kupujący zawrą pisemną umowę sprzedaży, w której uzgodnią warunki różniące się od niniejszych Warunków dla Konsumentów, ich stosunek umowny będzie interpretowany zgodnie z pisemną umową sprzedaży.

Artykuł II.

Zawarcie umowy sprzedaży

2.1 Umowa kupna-sprzedaży zostaje zawarta poprzez wiążące potwierdzenie lub przyjęcie przez Sprzedającego propozycji Kupującego dotyczącej zawarcia Umowy kupna-sprzedaży w formie wypełnionego i złożonego zamówienia z obowiązkiem zapłaty na stronie internetowej Sprzedającego (zwanego dalej „Zamówieniem”).

2.2 Wiążąca akceptacja oferty zostanie dokonana przez Sprzedającego nie później niż w ciągu 14 dni roboczych od wysłania zamówienia przez Kupującego. Wiążąca akceptacja oferty zostanie dokonana poprzez wysłanie wiadomości e-mail o przyjęciu zamówienia na adres e-mail Kupującego, który został podany przez Kupującego podczas wypełniania zamówienia. Sprzedający przyjmie zamówienie dopiero po zweryfikowaniu dostępności towaru, obowiązujących cen oraz terminu dostawy towaru zamówionego przez Kupującego. Wiążąca akceptacja oferty przesłanej pocztą elektroniczną zostanie oznaczona jako „Potwierdzenie zamówienia”.

2.3 Poczta elektroniczna Sprzedającego, wysłana na adres e-mail Kupującego po wysłaniu przez niego zamówienia, oznaczona jako „Powiadomienie o przyjęciu zamówienia”, „Przyjęcie zamówienia”, „Propozycja zmiany zamówienia” itp. nie skutkuje wiążącym przyjęciem oferty, tj. zawarciem umowy kupna, lecz ma jedynie charakter informacyjny, np. W przypadku, gdy Sprzedający wyśle Kupującemu propozycję zmiany zamówienia przed zawarciem umowy, tj. przed wysłaniem wiążącej akceptacji propozycji, umowa kupna zgodnie z tą propozycją może zostać zawarta tylko wtedy, gdy Kupujący zaakceptuje zmienioną propozycję.

2.4 Wiążąca akceptacja propozycji lub zamówienia zawiera informacje na temat: specyfikacji towarów będących przedmiotem umowy kupna, ceny towarów i/lub innych usług, okresu dostawy towarów, miejsca dostawy towarów, ceny, warunków, sposobu i terminu dostawy towarów itp.

Artykuł III.

Prawa i obowiązki Sprzedającego

3.1 Sprzedający w szczególności

i. po zawarciu umowy, tj. po wiążącym przyjęciu zamówienia, dostarczyć Kupującemu towary w uzgodnionej ilości, jakości i terminie oraz zapakować je lub wyposażyć do transportu w sposób niezbędny do ich zachowania i ochrony,

ii. zapewnić, że przedmiotowe towary są zgodne z obowiązującym ustawodawstwem Republiki Słowackiej,

iii. dostarczyć Kupującemu (w formie elektronicznej lub fizycznej) wszystkie dokumenty niezbędne do odbioru i użytkowania towarów oraz inne dokumenty wymagane przez obowiązujące prawo (instrukcje w języku słowackim, dokument podatkowy).

3.2 Sprzedający ma prawo do prawidłowej i terminowej zapłaty ceny zakupu przez Kupującego za zamówione towary.

3.3 Przy osobistym odbiorze towaru Sprzedający ma prawo zweryfikować tożsamość Kupującego lub osoby upoważnionej do odbioru towaru lub poprzez przesłanie e-maila potwierdzającego przyjęcie zamówienia w celu identyfikacji Kupującego, tj. czy towar został faktycznie przekazany osobie, która zawarła umowę kupna na odległość.

Artykuł IV.

Prawa i obowiązki Kupującego

4.1 Kupujący w szczególności

i. zapłacić Sprzedającemu uzgodnioną cenę zakupu, w tym koszt dostawy towarów,

ii. odebrać zamówione lub opłacone towary,

iii. potwierdzić odbiór towarów swoim podpisem lub podpisem osoby przez niego upoważnionej.

4.2 Kupujący jest uprawniony do dostawy Towarów w ilości, jakości, terminie i miejscu uzgodnionym przez Strony w wiążącym przyjęciu Zamówienia.

Artykuł V.

Warunki dostawy i płatności

5.1 Sprzedający oferuje towary zgodnie z wyświetlanymi wzorami, katalogami, kartami katalogowymi i listami próbek, umieszczonymi na stronie internetowej sklepu internetowego Sprzedającego.

5.2 Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć towary będące przedmiotem zawartej umowy w ciągu 30 dni roboczych za pośrednictwem przewoźnika. Towary znajdujące się w magazynie są z reguły przekazywane przewoźnikowi w ciągu 2 dni roboczych, a następnie dostarczane Kupującemu w ciągu 2 dni roboczych. W przypadku nieprzewidzianych okoliczności lub komplikacji technicznych termin dostawy może ulec wydłużeniu. Sprzedający zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Kupującego o tym fakcie za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu lub wiadomości SMS.

5.3 Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru w miejscu określonym w zamówieniu Kupującego, chyba że strony postanowią inaczej. Jeśli Kupujący nie odbierze towaru w ciągu 3 dni roboczych po upływie terminu określonego w zawartej umowie kupna bez uprzedniego pisemnego odstąpienia od umowy, Sprzedający będzie uprawniony do dochodzenia odszkodowania za poniesioną szkodę w wysokości rzeczywistych kosztów próby nieudanej dostawy zamówienia, zgodnie z art. 420 Kodeksu cywilnego. Po upływie 3 dni roboczych od dnia, w którym Kupujący był zobowiązany do odbioru towaru, Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży i sprzedaży towaru osobie trzeciej. Jeśli klient nie odbierze towaru przy pierwszej dostawie, pomimo wyraźnego wcześniejszego poinformowania o miejscu i czasie, i zażąda ponownej dostawy towaru, klient jest zobowiązany do zapłaty, oprócz kosztu towaru i opłaty pocztowej, kosztu ponownej dostawy towaru poprzez płatność przelewem bankowym z góry.

5.3 Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru w miejscu określonym w zamówieniu Kupującego, chyba że strony postanowią inaczej. Jeśli Kupujący nie odbierze towaru w ciągu 3 dni roboczych po upływie terminu określonego w zawartej umowie kupna bez uprzedniego pisemnego odstąpienia od umowy, Sprzedający będzie uprawniony do dochodzenia odszkodowania za poniesioną szkodę w wysokości rzeczywistych kosztów próby nieudanej dostawy zamówienia, zgodnie z art. 420 Kodeksu cywilnego. Po upływie 3 dni roboczych od dnia, w którym Kupujący był zobowiązany do odbioru towaru, Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży i sprzedaży towaru osobie trzeciej. Jeśli klient nie odbierze towaru przy pierwszej dostawie, pomimo wyraźnego wcześniejszego poinformowania o miejscu i czasie, i zażąda ponownej dostawy towaru, klient jest zobowiązany do zapłaty, oprócz kosztu towaru i opłaty pocztowej, kosztu ponownej dostawy towaru poprzez płatność przelewem bankowym z góry.

5.5 Kupujący jest zobowiązany, w obecności przewoźnika, do sprawdzenia towaru i jego opakowania niezwłocznie po dostawie. Jeżeli Kupujący stwierdzi, że towar lub opakowanie towaru są uszkodzone mechanicznie, zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie przewoźnika. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego uszkodzenia towaru lub jego opakowania przy odbiorze, Kupujący niezwłocznie po odbiorze towaru sporządzi protokół określający zakres i charakter uszkodzenia towaru (protokół szkody), którego prawidłowość zostanie potwierdzona przez przewoźnika. Na podstawie tak sporządzonego i dostarczonego Sprzedającemu protokołu Sprzedający może, po zawarciu roszczenia odszkodowawczego z przewoźnikiem, przecenić towar, naprawić szkodę, a w przypadku nieusuwalnych wad towaru dostarczyć Kupującemu nowy towar lub postąpić w inny zgodny z prawem sposób.

5.6 Kupujący jest uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży w przypadku niedostarczenia towaru przez Sprzedawcę w terminie określonym w punkcie 5.2 Warunków dla Konsumentów, a Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu zapłaconej Ceny Sprzedaży.

5.7 Cena Zakupu może zostać zapłacona przez Kupującego w sposób wybrany w zamówieniu spośród następujących opcji: Płatność przelewem bankowym lub wpłatą na konto Sprzedającego, za pobraniem lub kartą kredytową.

5.8 Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru zgodnie z punktem 5.3 niniejszych Warunków dla Konsumentów, Sprzedający jest uprawniony do żądania od Kupującego opłaty za przechowywanie w wysokości 5,- EUR za jeden dzień przechowywania, chyba że uzgodniono inaczej. Pozostaje to bez uszczerbku dla prawa Sprzedającego do żądania od Kupującego odszkodowania za szkody spowodowane opóźnieniem Kupującego w odbiorze towarów zgodnie z punktem 5.3 niniejszych Warunków dla Konsumentów.

5.9 Kupujący może zapłacić za Towary wyłącznie w sposób dopuszczony przez Sprzedającego, tj. płatność przy odbiorze, płatność przelewem bankowym i płatność kartą.

Artykuł VI.

Cena zakupu

6.1 Kupujący jest zobowiązany zapłacić Sprzedającemu cenę zakupu towarów uzgodnioną w Umowie kupna, w tym koszt dostawy towarów (zwaną dalej „Ceną zakupu”) w formie przelewu bankowego lub depozytu na konto Sprzedającego, płatności gotówką, za pobraniem w miejscu dostawy towarów lub płatności online kartą kredytową za pośrednictwem bramki płatniczej Besteron, wskazanej w wiążącym przyjęciu zamówienia.

6.2 Jeżeli Kupujący zapłaci Sprzedającemu Cenę Zakupu przelewem bankowym lub wpłatą na konto Sprzedającego, za datę zapłaty uznaje się dzień, w którym cała Cena Zakupu została zaksięgowana na koncie Sprzedającego.

6.3 Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zakupu za zamówione towary w terminie zgodnym z zawartą umową zakupu, najpóźniej jednak w momencie dostawy towarów.

6.4 Jeśli Kupujący zapłaci Sprzedającemu cenę zakupu za towary zamówione na podstawie zawartej umowy kupna, Kupujący może odstąpić od umowy kupna i zażądać zwrotu ceny zakupu wyłącznie zgodnie z obowiązującym prawem Republiki Słowackiej.

Artykuł VII.

Nabycie własności i przeniesienie ryzyka uszkodzenia towarów

7.1 Prawo własności zamówionego towaru przechodzi na Kupującego z chwilą jego odbioru w miejscu dostawy określonym w zamówieniu Kupującego.

7.2 Ryzyko uszkodzenia towaru, będącego przedmiotem zawartej umowy kupna-sprzedaży, przechodzi na Kupującego z chwilą odbioru towaru od Sprzedającego lub osoby przez niego upoważnionej.

Artykuł VIII.

Procedura reklamacyjna (odpowiedzialność za wady, rękojmia, roszczenia)

8.1 Sprzedający ponosi odpowiedzialność za wady towarów, a Kupujący powinien niezwłocznie złożyć reklamację do Sprzedającego zgodnie z niniejszym Regulaminem Reklamacji.

8.2 Do rozpatrywania reklamacji stosuje się niniejszy Regulamin Konsumencki.

8.3 Niniejszy Regulamin Reklamacji stosuje się do Towarów będących przedmiotem umowy zawartej za pośrednictwem e-sklepu na stronie e-sklepu Sprzedającego.

8.4 W okresie gwarancji Kupujący ma prawo do bezpłatnego usunięcia wady po przedstawieniu towaru, w tym akcesoriów, dokumentacji i instrukcji, wraz z kartą gwarancyjną lub dowodem zakupu.

8.5 Reklamacje będą rozpatrywane przez Sprzedającego w ciągu dni roboczych telefonicznie lub pisemnie. Kupujący określi w wiadomości e-mail dokładny rodzaj i zakres wad towaru. Procedura reklamacyjna dla towarów, które mogą być obiektywnie dostarczone do Sprzedającego, rozpoczyna się w dniu, w którym spełnione są wszystkie poniższe warunki:

i. dostarczenie informacji w celu złożenia reklamacji,

ii. dostarczenie reklamowanych towarów,

iii. dostarczenie dowodu zakupu.

W przypadku dostarczenia przez Kupującego towaru przesyłką pocztową, Sprzedawca zaleca ubezpieczenie przesyłki wraz z towarem. Towary wysyłane za pobraniem nie są przyjmowane przez Sprzedawcę. Sprzedający zaleca, aby towar był odpowiednio zapakowany, aby zapobiec jego uszkodzeniu w trakcie transportu.Rozpoczęcie procedury reklamacyjnej jest jednocześnie datą zgłoszenia reklamacji.

8.6 Kupujący może złożyć reklamację w dowolnym zakładzie Sprzedającego, w którym możliwe jest przyjęcie reklamacji sprzedanego towaru lub u wyznaczonej osoby. Wyznaczona osoba może załatwić reklamację wyłącznie poprzez przekazanie naprawionego produktu, w przeciwnym razie reklamacja zostanie przekazana Sprzedającemu do załatwienia. Pracownik upoważniony do rozpatrywania reklamacji musi być obecny w zakładzie i u wyznaczonej osoby w godzinach pracy.

8.7 Sprzedający lub wyznaczona przez niego osoba wyda Kupującemu potwierdzenie reklamacji w formie wiadomości e-mail lub w innej formie pisemnej, w której Kupujący jest zobowiązany do dokładnego określenia wad towaru. Sprzedający jest zobowiązany do poinformowania Kupującego o jego prawach wynikających z § 622 i § 623 Kodeksu cywilnego. W przypadku zgłoszenia reklamacji za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, Sprzedający jest zobowiązany do niezwłocznego doręczenia Kupującemu potwierdzenia reklamacji; jeżeli niezwłoczne doręczenie potwierdzenia nie jest możliwe, należy je doręczyć bez zbędnej zwłoki, najpóźniej jednak wraz z dowodem reklamacji; potwierdzenie reklamacji nie musi być doręczone, jeżeli Kupujący ma możliwość udowodnienia reklamacji w inny sposób.

8.8.Na podstawie decyzji Kupującego, którego z przysługujących mu praw w rozumieniu § 622 i § 623 Kodeksu cywilnego dochodzi, Sprzedający lub wyznaczona przez niego osoba zobowiązana jest do określenia sposobu załatwienia reklamacji zgodnie z § 2 pkt. m) ustawy (poprzez przekazanie naprawionego towaru, wymianę towaru, zwrot ceny zakupu towaru, zapłatę stosownego rabatu od ceny towaru, pisemne wezwanie do odbioru świadczenia lub jego uzasadnioną odmowę) niezwłocznie, w bardziej skomplikowanych przypadkach nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji, w uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy wymagana jest kompleksowa ocena techniczna stanu towaru, nie później niż w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Po ustaleniu sposobu rozpatrzenia reklamacji, reklamacja zostanie rozpatrzona niezwłocznie; w uzasadnionych przypadkach reklamacja może zostać rozpatrzona również w terminie późniejszym, jednakże rozpatrzenie reklamacji nie może trwać dłużej niż 30 dni od dnia złożenia reklamacji. Po upływie terminu na rozpatrzenie reklamacji kupującemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy lub wymiany towaru na nowy.

8.9 Jeżeli Kupujący złożył reklamację towaru po upływie 12 miesięcy od zawarcia umowy sprzedaży, a Sprzedający ją odrzucił, osoba, która rozstrzygnęła reklamację, jest zobowiązana do wskazania w dokumencie rozstrzygnięcia reklamacji, komu Kupujący może przesłać towar do fachowej oceny. W przypadku przesłania przez Kupującego towaru do ekspertyzy osobie wskazanej w dokumencie reklamacji, koszty ekspertyzy towaru, jak również wszelkie inne koszty z tym związane, poniesione w uzasadniony sposób, obciążają Sprzedającego niezależnie od wyniku ekspertyzy. Jeżeli Kupujący udowodni odpowiedzialność Sprzedającego za reklamowaną wadę towaru w drodze ekspertyzy, Kupujący może ponowić reklamację; termin gwarancji nie wygasa w czasie trwania ekspertyzy towaru. Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu w terminie 14 dni od daty ponownego zgłoszenia reklamacji wszelkich kosztów poniesionych w związku z ekspertyzą towaru, a także wszelkich uzasadnionych kosztów z tym związanych. Ponownie zgłoszone roszczenie nie może zostać odrzucone.

8.10. Uprawnienie do dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi od Sprzedawcy nie przysługuje Kupującemu w szczególności w przypadku:

normalnego zużycia towarów (lub jakiejkolwiek ich części) spowodowanego użytkowaniem towarów.

nieprzedstawienia dowodu zapłaty, dowodu dostawy lub karty gwarancyjnej oraz akcesoriów towaru,

upływu okresu gwarancji towaru,

uszkodzenia mechaniczne towaru powstałe z winy Kupującego,

użytkowania towaru w warunkach niezgodnych z instrukcją użytkowania towaru,

niewłaściwej obsługi, eksploatacji lub zaniedbania towaru,

nieprofesjonalnej ingerencji w towar przez osobę nieuprawnioną,

8.11 Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji i zakończenia postępowania reklamacyjnego w jeden z poniższych sposobów:

poprzez przekazanie naprawionych towarów,

poprzez wymianę towaru,

zwrot ceny zakupu towarów (zwrot możliwy w taki sam sposób, w jaki dokonano płatności
)

zapłatę rozsądnego rabatu od ceny towarów,

pisemne wezwanie do odbioru świadczenia określonego przez Sprzedającego,

uzasadnione odrzucenie reklamacji towaru.

8.12 Sprzedający jest zobowiązany do wydania Kupującemu potwierdzenia złożenia reklamacji. Jeżeli reklamacja jest składana za pomocą środków porozumiewania się na odległość, Sprzedający jest zobowiązany do niezwłocznego doręczenia Kupującemu potwierdzenia reklamacji, a jeżeli nie jest możliwe niezwłoczne doręczenie potwierdzenia, należy je doręczyć bez zbędnej zwłoki, najpóźniej jednak wraz z dowodem reklamacji. Potwierdzenie reklamacji nie musi być doręczone, jeżeli Kupujący ma możliwość udowodnienia roszczenia w inny sposób. Sprzedający jest zobowiązany do wydania pisemnego dowodu reklamacji najpóźniej w ciągu 30 dni od daty złożenia reklamacji.

8.13. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące (chyba że w szczególnych przypadkach określono inny okres gwarancji) i rozpoczyna się od daty otrzymania towarów przez kupującego.

8.14. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o okres, w którym Kupujący nie mógł korzystać z Towarów z powodu naprawy gwarancyjnej Towarów.

8.15. W przypadku wymiany towarów na nowe, okres gwarancji rozpoczyna się ponownie od momentu otrzymania nowych towarów, ale tylko dla nowych towarów. W takim przypadku Kupujący otrzyma paragon wskazujący wymienione towary.

8.16. Naprawy gwarancyjne, jeśli powstało roszczenie gwarancyjne, są bezpłatne.

8.17. W przypadku wystąpienia wady, którą można usunąć, Kupujący ma prawo do jej bezpłatnego usunięcia w sposób terminowy i prawidłowy. Sprzedający jest zobowiązany do usunięcia wady bez zbędnej zwłoki.

8.18. Kupujący może zamiast usunięcia wady żądać wymiany towaru, a jeżeli wada dotyczy tylko części towaru – wymiany tej części. Sprzedający może załatwić reklamację w ten sposób tylko wtedy, gdy nie poniesie nieproporcjonalnych kosztów w stosunku do ceny towaru lub wagi wady.

8.19 Sprzedający może zawsze wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad zamiast usuwać wadę, jeżeli nie spowoduje to poważnych trudności dla Kupującego.

8.20. W przypadku wystąpienia wady towaru, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe korzystanie z towaru jako towaru niewadliwego, Kupujący ma prawo żądać wymiany towaru lub odstąpić od umowy. To samo prawo przysługuje kupującemu, jeśli wady są usuwalne, ale kupujący nie jest w stanie prawidłowo korzystać z towarów z powodu ponownego pojawienia się wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad.

8.21. Jeśli istnieją inne nieusuwalne wady, kupujący ma prawo do rozsądnego rabatu od ceny towarów.

8.22 Rozpatrywanie reklamacji dotyczy wyłącznie wad i usterek opisanych przez Kupującego w formularzu reklamacyjnym.

8.23. Jeżeli Sprzedający rozstrzygnie reklamację poprzez uzasadnione odrzucenie reklamacji, a Kupujący uważa, że wada Towaru nadal istnieje i nie została usunięta, Kupujący może skorzystać z prawa do usunięcia wady Towaru na drodze sądowej.

8.24. Nie ma możliwości wymiany towaru na inny, jeżeli rozmiar, kształt, rodzaj itp. nie odpowiada Kupującemu.

Artykuł IX.

Polityka prywatności

9.1 Sprzedawca podjął odpowiednie środki techniczne, organizacyjne i kadrowe odpowiadające sposobowi przetwarzania danych osobowych, biorąc pod uwagę w szczególności odpowiednie środki techniczne, poufność i znaczenie przetwarzanych danych osobowych, a także zakres możliwych zagrożeń, które mogą zagrozić bezpieczeństwu lub funkcjonalności jego systemów informatycznych w rozumieniu ustawy nr 18/2018 Coll. o ochronie danych osobowych i rozporządzenia RODO, zgodnie z zasadami określonymi na stronie Polityka ochrony danych osobowych.

Artykuł X.

Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży

10.1 Kupujący ma prawo odstąpić od zawartej umowy kupna w ciągu 14 dni bez podania przyczyny na warunkach przewidzianych w ustawie nr 102/2014 Dz. U. o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem sprzedającego oraz o zmianach i uzupełnieniach niektórych ustaw (zwanej dalej „ustawą o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów”). Kupujący ma prawo w tym okresie rozpakować i przetestować towar w sposób analogiczny jak przy zakupie w klasycznym sklepie stacjonarnym. Użytkowanie towarów i ich późniejszy zwrot do Sprzedającego nie może być uznane za testowanie. Kupujący może również odstąpić od umowy, której przedmiotem jest dostawa towaru, przed rozpoczęciem biegu terminu do odstąpienia od umowy.

10.2 Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od daty otrzymania towarów. Towary uważa się za otrzymane:

  • gdy kupujący lub osoba trzecia wyznaczona przez kupującego wejdzie w posiadanie towarów; lub
  • gdy kupujący lub osoba trzecia wyznaczona przez kupującego odbiera towary, które zostały dostarczone jako ostatnie (jeśli towary zamówione przez kupującego w jednym zamówieniu są dostarczane oddzielnie); lub
  • gdy kupujący lub osoba trzecia wyznaczona przez kupującego odbiera dostawę ostatniej części lub elementu (w przypadku, gdy towary są dostarczane w wielu częściach lub elementach); lub
  • gdy kupujący lub osoba trzecia wyznaczona przez kupującego odbierze dostawę pierwszych dostarczonych towarów (jeśli towary są dostarczane wielokrotnie w określonym czasie).

10.3 Odstąpienie od Umowy może zostać dokonane przez Kupującego na piśmie do Sprzedającego za pomocą prawidłowo wypełnionego i podpisanego formularza odstąpienia od Umowy

w sposób możliwy do udowodnienia przekazany Sprzedającemu.

wysłanego pocztą na adres Sprzedającego; lub

10.4 Termin do odstąpienia od umowy zostanie zachowany, jeżeli Kupujący wyśle lub dostarczy Sprzedającemu prawidłowo wypełniony i podpisany przykładowy formularz odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Prawidłowo wypełniony i podpisany przykładowy formularz odstąpienia od umowy musi zawierać co najmniej wymagane w nim informacje:

podpis konsumenta(-ów).

dokładną specyfikację towaru,

datę złożenia zamówienia,

imię i nazwisko konsumenta(-ów),

adres konsumenta(-ów),

10.5 Po odstąpieniu od Umowy Sprzedający zwróci Kupującemu wszystkie płatności dokonane na rzecz Kupującego w związku z zawarciem Umowy, w szczególności cenę zakupu, w tym koszt dostawy towarów do Kupującego. Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów, jeżeli Kupujący wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedającego. Płatności zostaną zwrócone Kupującemu bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę wypełnionego formularza odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zapłaty, bez żadnych dodatkowych opłat. Płatność za zakupione towary zostanie dokonana na rzecz Kupującego dopiero po dostarczeniu zwróconych towarów z powrotem na adres Sprzedającego lub po przedstawieniu dokumentu potwierdzającego zwrot towarów, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

10.6 Kupujący zobowiązany jest odesłać towar wraz z akcesoriami takimi jak instrukcja, karta gwarancyjna lub dowód wpłaty na adres Sprzedającego lub fizycznie dostarczyć go na adres Sprzedającego w terminie 14 dni od dnia przekazania prawidłowo wypełnionego i podpisanego formularza odstąpienia od umowy na poczcie lub osobistego przekazania Sprzedającemu. Termin uważa się za zachowany, jeżeli Kupujący odeśle towar przed upływem terminu 14 dni. Jeżeli Kupujący wysyła Towar pocztą, Sprzedawca zaleca, aby Towar był ubezpieczony. Towary muszą być odpowiednio zapakowane, aby zapobiec ich uszkodzeniu podczas transportu. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.

10.7 Bezpośrednie koszty zwrotu towarów ponosi kupujący.

10.8 Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towarów w wyniku obchodzenia się z nimi w sposób inny niż konieczny do ustalenia charakteru, cech i funkcjonalności Towarów. Jeżeli Kupujący odstąpi od Umowy i dostarczy Sprzedającemu Towary używane, uszkodzone lub niekompletne, Sprzedający będzie uprawniony do dochodzenia od Kupującego odszkodowania w wysokości wartości naprawy Towarów i przywrócenia Towarów do stanu pierwotnego lub Sprzedający będzie uprawniony do dochodzenia od Kupującego odszkodowania. W przypadku braku dobrowolnej zapłaty odszkodowania przez Kupującego, Sprzedający będzie uprawniony do wytoczenia przeciwko Kupującemu powództwa o naprawienie poniesionej w ten sposób szkody przed właściwym sądem.

10.9 Jeśli Kupujący odstąpi od Umowy, wszelkie dodatkowe umowy związane z Umową, od której Kupujący odstąpił, zostaną anulowane od samego początku.

10.10 Jeżeli Kupujący nie wypełni któregokolwiek ze swoich zobowiązań określonych w niniejszym Artykule X, odstąpienie od Umowy Kupna nie będzie ważne i skuteczne, a Sprzedający nie będzie zobowiązany do zwrotu jakichkolwiek udokumentowanych płatności dokonanych na rzecz Kupującego; w takim przypadku Sprzedający będzie uprawniony do zwrotu kosztów związanych z wysyłką towarów z powrotem do Kupującego.

10.11 Ciężar udowodnienia, że prawo do odstąpienia od umowy zostało wykonane, spoczywa na Kupującym.

10.12 Kupujący nie może odstąpić od umowy, której przedmiotem jest

sprzedaż towarów, których cena zależy od ruchów cen na rynku finansowym, które są poza kontrolą Sprzedającego i które mogą wystąpić w okresie odstąpienia,

sprzedaż towarów wykonanych zgodnie ze szczególnymi wymaganiami konsumenta, towarów wykonanych na zamówienie lub towarów zaprojektowanych specjalnie dla jednego konsumenta,

sprzedaż towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub łatwo psujących się,

sprzedaż towarów zamkniętych w opakowaniu ochronnym, które nie nadają się do zwrotu ze względów zdrowotnych lub higienicznych i których opakowanie ochronne zostało naruszone po dostawie,

sprzedaż towarów, które ze względu na swój charakter mogą zostać nierozerwalnie zmieszane z innymi towarami po dostawie,

sprzedaży napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy, przy czym ich dostawa może nastąpić najwcześniej po upływie 30 dni, a ich cena zależy od ruchu cen na rynku, na który Sprzedawca nie ma wpływu,

wykonania pilnych napraw lub konserwacji, których konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy; nie dotyczy to umów o świadczenie usług oraz umów sprzedaży towarów innych niż części zamienne niezbędne do wykonania napraw lub konserwacji, jeżeli zostały one zawarte podczas wizyty Sprzedawcy u konsumenta, a konsument nie zamówił wcześniej tych usług lub towarów,

sprzedaży nagrań dźwiękowych, wizualnych, fonogramów lub oprogramowania komputerowego sprzedawanych w opakowaniu ochronnym, jeżeli konsument rozpakował to opakowanie,

sprzedaż czasopism, z wyjątkiem sprzedaży w ramach umów o prenumeratę, oraz sprzedaż książek, które nie są dostarczane w opakowaniu ochronnym,

świadczenia usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, świadczenia usług gastronomicznych lub usług związanych z wypoczynkiem, w ramach których Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia tych usług w uzgodnionym terminie lub w uzgodnionym czasie,

dostarczania treści elektronicznych innych niż na nośniku materialnym, jeżeli dostarczanie tych treści rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta, a konsument oświadczył, że został należycie poinformowany, że wyrażając tę zgodę, traci prawo do odstąpienia od umowy.

10.13. Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od Umowy kupna w przypadku niemożności wykonania Umowy kupna zgodnie z § 575 i nast. Kodeksu cywilnego. Za niemożność wykonania umowy można uznać takie przypadki, jak np. wyczerpanie zapasów producenta, niedostępność towarów producenta lub jeśli producent, importer lub dostawca towarów uzgodnionych w umowie kupna przerwał produkcję lub dokonał tak poważnych zmian, które uniemożliwiły realizację zobowiązań Sprzedającego wynikających z umowy kupna lub z powodu siły wyższej, lub jeśli nawet przy wszystkich wysiłkach, które mogą być sprawiedliwie wymagane od Sprzedającego, nie jest on w stanie dostarczyć towarów Kupującemu w terminie lub cenie określonej w niniejszych Warunkach dla konsumenta itp. Sprzedający jest zobowiązany do poinformowania Kupującego o tym fakcie i do zwrotu ceny już zapłaconej za towary uzgodnione w umowie sprzedaży w ciągu 14 dni od powiadomienia o odstąpieniu od umowy w sposób, w jaki Kupujący zapłacił cenę, chyba że strony uzgodnią inaczej. Sprzedający jest również uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży, jeżeli Kupujący nie odebrał towaru w terminie 3 dni roboczych od dnia, w którym Kupujący był zobowiązany odebrać towar.

Artykuł XI.

Alternatywne rozstrzyganie sporów

11.1 Kupujący – konsument ma prawo skontaktować się ze Sprzedawcą z wnioskiem o zadośćuczynienie, jeśli nie był zadowolony ze sposobu, w jaki Sprzedawca rozpatrzył jego reklamację lub jeśli uważa, że Sprzedawca naruszył jego prawa. Konsument ma prawo złożyć wniosek o wszczęcie alternatywnego sposobu rozstrzygania sporów (zwany dalej „Wnioskiem”) do organu alternatywnego rozstrzygania sporów, jeżeli Sprzedawca ustosunkował się do wniosku o zadośćuczynienie zgodnie ze zdaniem poprzedzającym w sposób negatywny lub nie ustosunkował się do niego w terminie 30 dni od dnia jego wysłania. Podmiotami alternatywnego rozstrzygania sporów są organy i upoważnione osoby prawne w rozumieniu § 3 ustawy nr 391/2015 Dz. U. o alternatywnym rozwiązywaniu sporów, np. Słowacka Inspekcja Handlowa, przy czym kupujący – konsument ma prawo wyboru alternatywnego podmiotu rozstrzygającego spory, do którego się zwróci.

11.2 Kupujący – konsument składając ofertę postępuje zgodnie z § 12 ustawy nr 391/2015 Dz. U. o alternatywnym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Alternatywne metody rozwiązywania sporów mogą być wykorzystywane do rozstrzygania sporów między Kupującym – konsumentem a Sprzedającym wynikających z umowy konsumenckiej lub z nią związanych. Wartość sporu, który ma zostać rozstrzygnięty w drodze alternatywnego rozstrzygania sporów, musi przekraczać kwotę 20,- EUR. Podmiot alternatywnego rozstrzygania sporów może pobrać od Kupującego – konsumenta opłatę za wszczęcie alternatywnego rozstrzygania sporów; opłata ta nie może przekroczyć kwoty pięciu euro, w tym podatku od wartości dodanej. Podmiot ADR może zażądać uiszczenia opłaty najwcześniej w momencie wysłania powiadomienia o wszczęciu ADR.

11.3 Kupujący-Konsument jest uprawniony do korzystania z internetowej platformy rozstrzygania sporów (zwanej dalej „RSO”) w celu rozstrzygania sporów w wybranym przez siebie języku. Kupujący-Konsument może skorzystać z platformy RSO do alternatywnego rozwiązywania sporów, która jest dostępna na stronie internetowej: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Przesyłając zgłoszenie na platformę RSO, kupujący-konsument wypełnia elektroniczny formularz skargi. Podane informacje muszą być wystarczające do zidentyfikowania odpowiedniego podmiotu ADR online. Kupujący-konsument może załączyć dokumenty na poparcie swojej skargi.

Artykuł XII.

Postanowienia końcowe

12.1 Jeżeli Umowa zakupu została zawarta w formie pisemnej, wszelkie jej zmiany wymagają formy pisemnej.

12.2 Komunikacja między stronami odbywa się głównie w formie wiadomości e-mail lub listów.

12.3 Stosunki umowne nieuregulowane niniejszymi Warunkami dla Konsumentów podlegają odpowiednim przepisom kodeksu cywilnego, ustawy nr 250/2007 Dz.U. o ochronie konsumentów, ustawy nr 102/2014 Dz.U. o ochronie konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem Sprzedającego oraz o zmianach i uzupełnieniach niektórych ustaw, ustawy nr 22/2004 Dz.U. o handlu elektronicznym oraz innym przepisom regulującym stosunki między Sprzedającym a Konsumentem.

12.4 Jeśli Kupujący wyrazi wyraźną zgodę na niniejsze Warunki Konsumenckie i wyśle wiążące zamówienie, zawarta umowa kupna podlega niniejszym Warunkom Konsumenckim, chyba że strony uzgodnią inaczej.

12.5 Sprzedający sprzedaje Towary wyłącznie konsumentom końcowym (osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej). W przypadku zainteresowania zakupem towarów przez przedsiębiorcę, prosimy o kontakt ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres info@houseideal.pl.

W Żylinie, dnia 11.12.2020 r.